Försäljningsvillkor
Allmänna villkor
Hoj är en del av HOJ TWS och våra återförsäljare tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra köp måste kunden vara myndig (18 år) eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
Köp
Köp av HOJs produkter kan göras via våra återförsäljare på hoj.se eller i deras fysiska butiker. Ett genomfört köp besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta din återförsäljare omedelbart (inom 12 timmar via mail eller telefon). Vid senare annullering av order medför det en administrationskostnad på 990 kr. Skulle en vara inte finnas i lager kontaktar vi dig. Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp.
Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar som vi inte kan råda över.
Betalning
Du kan välja att handla på faktura eller delbetala med Resurs bank som kreditgivare. Läs mer om villkoren här: länk
Leveranstid
Leveranstid 5 – 8 arbetsdagar från orderdatum. Avvikelser kan förekomma och i dessa fall kontaktar vi kunden.
Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kontaktar vi dig. Vi kommer att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.
Leverans
Varan du köpt hämtas ut i butik hos vald återförsäljare. Vill du ha varan levererad direkt hem måste du kontakta vald återförsäljare för att få fraktpris och leveranstid.
Garanti
Vi följer konsumentköplagen.
Öppet Köp /Ångerrätt
Vi tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i nyskick. Våra återförsäljare förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning, eller för skador som uppstått. Kunden står själv för returkostnader. Anmärkningar på Leveransen skall göras inom 5 dagar från mottaget gods. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
Reklamation
Våra återförsäljare tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar de sig att reparera felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Vi äger rätten att anvisa verkstad för ev. reparation. Ni måste alltid kontakta oss först innan ni gör en ev. reparation av produkten.
Integritetspolicy
Läs här hur vi hanterar dina personuppgifter.