Yadea C1S Elmopeden som fått bäst-i-test, inte bara för sin läckra design

Vanliga frågor och svar

Vilka återförsäljare har ni?

Vi har auktoriserade och utbildade återförsäljare runtom i hela Sverige. Sök din närmaste återförsäljare här!

Vilka personuppgifter behandlar ni?

Här kan du läsa mer om cookies och vår integritetspolicy.

Får jag provköra innan jag köper?

Ja, men du måste ha körkort för att få provköra ett fordon.

Vem kontaktar jag om något händer med min moped/elmoped/elcykel?

Kontakta alltid din auktoriserade återförsäljare, förslagsvis där du köpte fordonet.

Kan jag få varan hemlevererad?

De flesta av våra återförsäljare erbjuder hemkörning, mot en ersättning. Kontakta dem för att se vad som gäller där du bor.

Vad har ni för returpolicy?

Vi förhåller oss till konsumentköplagen gällande returer, kontakta din lokala återförsäljare för mer information.

Vad kostar hemleveransen?

Priset för, och möjligheten till, hemleverans varierar mellan återförsäljarna. Kontakta din närmsta återförsäljare för att se vad som gäller hos dem.

Kan jag delbetala?

Majoriteten av våra återförsäljare erbjuder flera olika former av finansieringslösningar. Kontakta din närmsta återförsäljare för att se vad som gäller hos dem.

Om min vara är skadad, vad gör jag då?

Om din vara är skadad behöver du genast kontakta din återförsäljare, så hjälper de dig.

Har ni någon garanti? Och hur lång är den?

Vi förhåller oss till konsumentköplagen gällande garanti och vi följer konsumentköplagen allmänna garantivillkor. För att garantin ska gälla måste du följa serviceinstruktionerna som levererats med fordonet. Du behöver även kunna styrka att service inom angiven serviceintervall utförts av en auktoriserad återförsäljare, och kunna uppvisa kvitto på detta. Service och underhåll utförs av respektive varumärkes återförsäljare. Kvitto för själva inköpet (med inköpsdatum) av fordonet ska alltid uppvisas för din auktoriserade återförsäljare vid en eventuell reklamation. Kom också ihåg att instruktionsboken är en värdehandling.

För batterier för elmopeder gäller särskilda garantivillkor – batteriet måste ha laddats och förvarats enligt tillverkarens instruktioner i instruktionsboken, all laddningshistorik lagras i BMS (Battery Management System).

Har ni egna försäkringar?

Ja vi har en märkesförsäkring som erbjuds till alla våra kunder som köper en ny HOJ Moped: Hojförsäkring. Här erbjuds Du som kund även ett exklusivt säkerhetsbidrag.
Läs gärna mer på: hojforsakring.se

 

Hur returnerar jag min vara?

Du behöver kontakta din återförsäljare för instruktioner om hur du returnerar en vara.